Baza klientów - CRM
Zbieranie i analiza wymagań / Prototypowanie / Scrum / Wdrożenie
Wyzwanie
Scentralizowanie danych klientów rozproszonych w różnych systemach i bazach funkcjonujących wewnątrz firmy. Usprawnienie kontaktów z klientami. Przygotowanie do stworzenia biura obsługi.
Cele projektu
- Analiza danych pochodzących z licznych źródeł
- Usprawnienie kontaktów z klientami
- Zintegrowania systemów firmowych w kontekście gromadzonych danych
Nasze rozwiązania
Firma Vie Medica już trzykrotnie podejmowała próbę wdrożenia CRM. To duży projekt, który wymaga dobrego zdefiniowania zakresu prac. Z powodu braku takich definicji zaproponowaliśmy pracę metodyką zwinną, małymi etapami oraz ciągłą weryfikację potrzeb w kontekście wdrożonego oprogramowania. W pierwszym etapie przeanalizowaliśmy potrzeby i zaproponowaliśmy opensource'owe rozwiązanie, na którego podstawie zbudowaliśmy prototyp i sprawdziliśmy gotowe funkcjonalności. Tym sposobem po 2 tygodniach mieliśmy już obraz tego czym dysponujemy i jakie są oczekiwania klienta. W dalszych etapach coraz bardziej wgłębialiśmy się w temat. Wtej chwili realizujemy ostatnie etapy związane z integracją licznych systemów klienta, które zasilają bazę CRM.
Wyniki
Udało się wdrożyć globalną bazę danych klientów, która po ukończeniu integracji kompleksowo wesprze pracowników w kontaktach z kontrahentami.
Kontakt z nami